Synpunkter om verksamheten

Vi vill att du säger till om du upplever några problem med vår verksamhet!

Så kan du framföra synpunkter och klagomål om vår verksamhet

  1. I första hand tar du kontakt med personalen och berättar om problemet.
  2. Om personalen inte kan lösa problemet kan du skicka e-post till kulturfritidsnamnden@koping.se eller lämna en synpunkt via kommunens digitala formulär.
  3. Det går också bra att skriva ut och fylla i en pappersblankett som sen kan skickas med post eller lämna in till oss.

Du kan lämna din synpunkt via kommunens digitala formulär

Du kan skriva ut ett pappersformulär och skicka in det till Köpings kommun Pdf, 562 kB.

Så hanteras inkomna synpunkter

Du får svar inom fem arbetsdagar

  • Oavsett om du mejlar till en enhet, kultur- och fritidsförvaltningen eller lämnar klagomål till kommunen centralt får du svar inom fem dagar av den som är ansvarig för ärendet.
  • Detta behöver inte betyda att vi har åtgärdat ärendet men det är viktigt att du får veta vad vi tänker göra och när.
  • Ibland kan ett ärende komma att inte åtgärdas och då får du veta varför. Om du väljer att lämna ditt klagomål anonymt kan vi däremot inte svara dig.

Inlämnad synpunkt är en allmän handling

  • Tänk på att ditt klagomål blir en allmän handling. Det kan innebära att de som efterfrågar handlingen har rätt att läsa den och/eller få en kopia. Om handlingen innehåller känslig information kan hela eller delar av den sekretesskyddas om det finns stöd i offentlighets- och sekretesslagen.
  • Behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
  • Inkomna klagomål sammanställs och redovisas för kultur- och fritidsnämnden.

Sidansvarig:

Senast uppdaterad:

Kontakt

Kultur och fritid, administrationen

Sveavägen 21, Köping

Postadress
Köpings kommun
Kultur och fritid
731 85 Köping

Kansliets öppettider
Måndag-fredag: 8.00-16.00
Lunchstängt: 12.00-13.00