Publicerad

E-week och UF-mässa

Exempelbild

Ida Joachimsson, Ida Åhman och Tilde Forsberg i Light Up Life UF tar produktbilder till den digitala gallerian. Hannah Holgersson som också ingår i företaget saknas på bilden.

Den här veckan står UF-företagen och e-handel i fokus när Ung företagsamhet i Västmanland arrangerar E-week med bland annat digitala föreläsningar, tävlingar och UF-mässan.

- Det blir en hel vecka med aktiviteter för elever, lärare, partners och allmänheten – allt med fokus på e-handel, säger Johan Eliases, regionchef på Ung Företagsamhet Västmanland.

E-week genomförs under vecka 11 på www.ungforetagsamhet.se/vastmanland. En del i evenemanget är den uppmärksammade UF-mässan som för första gången är digital. Företagen visar sina produkter i en digital galleria och under mässdagarna säljs varorna på nätet.

Light Up Life UF är ett av företagen som deltar i UF-mässan.
- Vi har arbetat med att ta fram produktbilder till en digital monter och presentationsvideos – presentation om vilka vi är och vad vi säljer, berättar Tilde Forsberg, marknadsansvarig i Light Up Life UF.

Light Up Life UF:s pitch inför UF-mässan 2021.

I samband med mässan genomförs även Ung Företagsamhet Västmanlands regionstävling där UF-företagarna får pitcha sina produkter i digitala juryrum. Ullvigymnasiet är i år nominerad i flera kategorier, däribland Årets UF-skola, Årets innovation och Årets hantverk.

- Vi är såklart både glada och stolta över nomineringarna, säger Anna Ulfves, rektor på Ullvigymnasiet.

Vinnarna i Västmanland presenteras 17 mars i en livesändning på webben, dessa får tävla vidare i SM 10-11 maj.

- Vi håller tummarna för våra tävlandes och hoppas att så många som möjligt passar på att stötta ungdomarna i deras e-försäljning, säger Anna Ulfves.

Veganska doftljus.

Under mässdagarna säljer UF-företagen produkterna på nätet.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad:


Kontakt

Translate

Translate this page:

För anställda

Besök oss gärna på