Felanmäla fjärrvärme

Vårt mål är att fjärrvärmen alltid ska fungera hos dig dygnet runt, året runt, men ibland blir det tyvärr störningar i alla fall. Problemet kan finnas antingen i din egen fjärrvärmecentral eller i våra produktionsanläggningar och ledningar.

Oavsett vart felet ligger är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig så fort vi kan. Om du är villaägare och har vårt trygghetsavtal ingår dessutom hjälpen i avtalet även om felet är i din egen central.

Läs mer om Trygghetsavtal Villa

Akuta ärenden

Akut felanmälan på fjärrvärme gör du alltid via telefon till vår kundtjänst. Efter kontorstid kopplas du vidare till SOS Alarm som tar emot din anmälan.

0221 – 67 06 10

Vanliga fel som kan uppstå

Om du ser läckande vatten någonstans och det är grönt så är det stor sannolikhet att det är fjärrvärmevatten. Vattnet är inte farligt, utan bara färgat med ett ofarligt ämne för att vi ska kunna se att det är just fjärrvärmevatten.

Läs mer om grönt vatten

Informera gärna oss då även om du inte upplever några akuta problem själv så att vi kan åtgärda läckan!

Har du andra problem med din värmeväxlare så kanske du kan få hjälp av vår checklista.

Vanliga fel och felsök din värmeväxlare

Felanmäl på webben


Beskriv adressen så noga som möjligt

Skriv om det gäller värme, varmvatten, eller något annat
Dina kontaktuppgifter
Vill du att vi ska kunna ta kontakt med dig måste dessa uppgifter lämnas.
Förnamn
Efternamn
Postnummer
Postadress
Telefon
E-post

Sidansvarig:

Senast uppdaterad: